Известие

Collapse
No announcement yet.

Съвет за покупка 156 1,9 JTD 16V, 159 1,9 JTD 16V, Accord 7

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Съвет за покупка 156 1,9 JTD 16V, 159 1,9 JTD 16V, Accord 7

    Здравейте,
    По неволя се налага да сменя возилото. На кратко историята е -слизам от бензинова BMW E36. Карам я от почти 10г. Колата е прилично модефицирана за това време(над 300Нм на колелата) и е за каране, но за съжаление е и доста коварна ако не знаеш как да я' караш. Жената имаше наскоро малък инцидент с нея и общо взето вече я е страх да я' кара. Също ни трябва и малко по практична кола, за предпочитане на предно и да може да вози 2 възрасти и две деца.За съжаление никога не съм карал нито една. Обиколихме да ги разгелдаме по Автокъщите пък и "шефа" да одобри.

    Пускам темата тука защото 156цата ми е най на сърце. Размерът и' е точно какъвто аз харесвам, по лекичка е и като динамика предполагам ще е по добре. Също поведенито в завойте ще е по приятна предполагам. Лошото е, че вече остаряха малко, от към пасивна безопастност са зле, но пък не е по зле от БМВ-то. Май по трудно ще се намери запазен екземпляр. Набелязъл съм 1,9 защото е по лека отпред, не ми харесва недозавиването на коли с тежки предници ала Ауди.

    159-ката просто е по нова и мога по лесно да намеря подходяща кола, но пък е по тежка, харчи малко повече и от към динамика особено в завойте не знам как е с тези килца. Пасивната безопастност е на много добро ниво. 1,9 16v защото разхода на 2,4 ми идва в повече като за дизел.

    Акорда - харесва ми, доста добре е направен от към интериор, има много място за задните седалки- може да и бензин и дизел, въпреки, че бензиновите са доста скъпи и трудно се намират с високо ниво на оборудване.

    Ще се радвам ако някой който е карал 156ца и 159ка да сподели да пътното поведение и от към надежснот как са. Ако някой може да каже и нещо за Акорда спрямо Алфите, ще се радвам.

    По колата всичко си правя сам, имам условия, инструменти и почти всички ремонти си правя аз, та било то и основен ремонт на двигателя.
    Гледам имате сбирки в София, но не знам колко са посещявани. Ако някой може да ме повози ще се радвам. Опитах да неама и двете Алфи от фирми в София, обаче все заети бе, много ги карат тия Алфи.
    Last edited by maxpower; d.m.y г., 21:52.

  • #2
    Първоначално публикувано от maxpower Покажи съобщение
    Здравейте,
    По неволя се налага да сменя возилото. На кратко историята е -слизам от бензинова BMW E36. Карам я от почти 10г. Колата е прилично модефицирана за това време(над 300Нм на колелата) и е за каране, но за съжаление е и доста коварна ако не знаеш как да я' караш. Жената имаше наскоро малък инцидент с нея и общо взето вече я е страх да я' кара. Също ни трябва и малко по практична кола, за предпочитане на предно и да може да вози 2 възрасти и две деца.За съжаление никога не съм карал нито една. Обиколихме да ги разгелдаме по Автокъщите пък и "шефа" да одобри.

    Пускам темата тука защото 156цата ми е най на сърце. Размерът и' е точно какъвто аз харесвам, по лекичка е и като динамика предполагам ще е по добре. Също поведенито в завойте ще е по приятна предполагам. Лошото е, че вече остаряха малко, от към пасивна безопастност са зле, но пък не е по зле от БМВ-то. Май по трудно ще се намери запазен екземпляр. Набелязъл съм 1,9 защото е по лека отпред, не ми харесва недозавиването на коли с тежки предници ала Ауди.

    159-ката просто е по нова и мога по лесно да намеря подходяща кола, но пък е по тежка, харчи малко повече и от към динамика особено в завойте не знам как е с тези килца. Пасивната безопастност е на много добро ниво. 1,9 16v защото разхода на 2,4 ми идва в повече като за дизел.

    Акорда - харесва ми, доста добре е направен от към интериор, има много място за задните седалки- може да и бензин и дизел, въпреки, че бензиновите са доста скъпи и трудно се намират с високо ниво на оборудване.

    Ще се радвам ако някой който е карал 156ца и 159ка да сподели да пътното поведение и от към надежснот как са. Ако някой може да каже и нещо за Акорда спрямо Алфите, ще се радвам.

    По колата всичко си правя сам, имам условия, инструменти и почти всички ремонти си правя аз, та било то и основен ремонт на двигателя.
    Гледам имате сбирки в София, но не знам колко са посещявани. Ако някой може да ме повози ще се радвам. Опитах да неама и двете Алфи от фирми в София, обаче все заети бе, много ги карат тия Алфи.
    Здравей, колега,

    В София колеги се срещат всеки четвъртък на бензиностанция Еко на бул. България след 20:00 ч. Не вярвам да ти откажат едно кръгче... този четвъртък вероятно няма да присъствам, иначе с удоволствие бих те повозил... ако до неделя не си събрал нужната информация, можеш да ми звъннеш и да се срещнем. 0889714424 Петър
    146 1.3 боксер 1996г.
    156 SW 1.9 JTD 8V 2002

    Comment


    • #3
      Здравей и от мен колега по форуми (пишем и в другия,общ за нас, форум ) ! Аз също все още нямам кола от тази марка, но имам доста познати с такива и се возя на техните коли... При всички положения 159-ката е "по-" "по-" по почти всички параметри от 156-цата! 1.9jtd е отличен мотор,който също като М47D20 си има своите задължителни 'точки' за преглед,профилактика и модифициране (всъщност - идентични на тези при 'нашия' дизел ) , но 'базата' му е отлична и има доста писано за него из форума - може да се прочете! Според мен - търси хубава 159-ка! Като допълнение мога да кажа,че явно "Алфа Ромео" си имат своите специфични особености,но е една от малкото други марки,които също носят на 100% 'радостта от шофирането',но ти и сам скоро ще го разбереш това !
      Last edited by ildivvy; d.m.y г., 20:56.
      BMW 318ti '96

      Comment


      • #4
        Здравей колега! Имал съм и двете модификации на 156. Като преди фейса беше бензин, втората беше 1.9 140 коня. Конкретно за 1.9. Имала е замаскиран проблем с турбината и се наложи да отварям мотора. Но след направата му с качествени части над четири години и 65к никакви ядове. С колата като цяло не съм имал проблеми. Доставяла ми е удоволствие като и натиснеш педала и на шеста да започне да ускорява. Моята си беше с катализатора и без чип. Колегите с ремап могат да ти споделят как е при тях. Имай обаче едно на ум, в завой ако я настъпиш почти ти е сигурно недозавиването. Като недостатък мога да кажа, че окачването на 156-цата е слабо за нашите пътища. Продадох я и сега си търся 159. Карал съм 159, там е друга бира. Доста по-стабилно седи на пътя и в завой. И аз търся 1.9. Пожелавам ти успех и вземи това което ти доставя удоволствие.
        Alfa Mito 1.4
        156 2.0 155 ex
        156 sw 2004 1.9 jtd 16v ex

        Comment


        • #5
          Ако си купиш запазена, наистина свежа 156 1.9 140 коня пълен фейс, ще страдаш най-малко, и то точно от две неща - тампони на горните носачи и тампони на предната стаб.щанга.

          При другите модели и/или двигатели списъкът със слабите места, набъбва значително.
          1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

          Comment


          • #6
            Благодаря за бързите отговри колеги. Да питам също как вървят цените понеже маржа е доста голям. Къде е златната среда в момента?
            Също малко се изкушавам за 2,4 ако трябва да съм честен, като гледам там цените са средно с около 1-2к повече от 1,9ката? Карал съм бая вагове с 1,9-2.0тди (работех във Фолксваген), Жената имаше Авенсис 2,2 140кс. Като цяло имаха задовлителна динамика, но нищо кой знае какво. Нещо подобно ли да очаквам от 1,9ката предвид това, че е тежичка 159ката.
            Не можах да дойда на тази сбирка, ще се ориентирам към следващата, че съм командировка тия дни.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от ildivvy Покажи съобщение
              При всички положения 159-ката е "по-" "по-" по почти всички параметри от 156-цата!

              Мии, не е баш така.
              Със сигурност 159ката е по-тиха, по-комфортна, по-стабилна при висока скорост, а може би и по-красива. Минусите и са, че е тежка, и има малко немско усещане, не е толкова директно свързана с пътя. Ръчната кутия на 1.9 дизела е опелски боклук - слаби лагери и неприятно превключване.

              Но 156-цата е по-лека, по-пъргава, по забавна за каране и по-приятна за градско и извънградско по завоите. На магистрала е кошмар, също и по лоши пътища. 156 няма дпф, няма вихрови клапи и всичките ск. кутии са здрави. Тоест = по-малко проблеми.

              Общо взето, зависи кой какво търси. Аз имам бензинова 156ца и за градско и селско е супер, в града можеш да я караш само на 1ва и 2ра ( на 2ра вдига 100км/ч) , но напоследък започнах да карам предимно на дълги разстояния и мисля да я сменя със 159ка, защото искам по-тиха и комфортна кола.

              Автора да ми пише ако иска да пробва бензинова 156-ца. През повечето дни от седмицата съм в София. На газ е по-икономична от дизела и има много хубав звук. За вървежа няма да казвам нищо, че ще скочат веднага ядосани дизелисти, но да кажем че върви добре.
              156 2.0TS

              Comment


              • #8
                Една поправка колега,не всички кутии при 156 са здрави,питай някой с 2.4 20V,тоест опелска шитня и нон стоп приключения с вътрешни карета.
                166 3.0 V6 226кс и 155 1.7TS 115кс-евридейката.

                Comment


                • #9
                  Ако взимаш 156, ти препоръчвам 2.4 10 винтила.......за 159 1.9......156-та е по пъргава само първите 400 метра...за комфорт не ми се говори, тези коли не са в тоя клас....159-та стой по добре на пътя в всяко едно отношение.....колкото е по нов модела е за препоръчване, остранени са някой недъзи, но пък се появяват и повече капризи.....свързвани с еко норми, електроника и т.н...
                  п.п...говоря само за дизел, защото бензиновите двигатели при тези модели са жмел....мое мнение!
                  По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                  https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Trenkata Покажи съобщение
                    Една поправка колега,не всички кутии при 156 са здрави,питай някой с 2.4 20V,тоест опелска шитня и нон стоп приключения с вътрешни карета.
                    Прав си колега, това го бях забравил.
                    156 2.0TS

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                      Прав си колега, това го бях забравил.
                      Аз пък си мисля, че сега го научи....
                      По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                      https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                      Comment


                      • #12
                        Вземи си Акорда.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                          Вземи си Акорда.
                          Защо Акорда колега? Ще се радвам ако дадеш по подробно, че ми е интересно? Скъпи са, предполагам има защо.


                          Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
                          \....за 159 1.9.....
                          Ще се раздвам да кажеш защо 1,9ката е за предпочитане?

                          За 156цата до колкото се интересувах 16в също имат вихрови клапи, но това не е проблем, гледам има нови колектори по 350 лв с отстъпката. За 159ката ДПФ и ЕГР-а ще ги отстраня общо взето веднага, не мога да се разправям с ядовете от тия системи като я караме на къси разтояния, а на тези години вече със сигурност ще създават проблеми.
                          Четох за м32 кутията, че са и слаби лагерите. Ще ги сменям ако трябва, все ще изкарат 100хил км.

                          Comment


                          • #14
                            Ти май не четеш. Няма 156 с вихрови клапи.
                            Alfa Romeo 156 SELESPEED 09.99-EX, Alfa Romeo 166 06.01 & BMW E39 525tds Touring

                            Comment


                            • #15
                              За маслото е ясно, че ще е пълна синтетика. От масло и качествени части не пестя. За смяната сменям на година-година и 1/2 и около 10-12к не повече, независимо колко е лонг лайф.

                              Ако трябва да съм честен разума казва Хондата(жената също), но пък винаги съм искал да имам Алфа. Лошото на Хондата е ,че е по скъпа, комбито е просто ужасно остава само седана, дизела си го бива, не съм го карал, но не бях чувал толкова меко работещ дизел. Интериора е хубав и консервативен, но не е като в Алфата. За седящите отзад е много по широко. На краш тестовете се представя добре. Вероятно ще е по лесна за продажба след време. Някой ако е карал Хондата ако може да каже как се държи на пътя?
                              Last edited by maxpower; d.m.y г., 21:47.

                              Comment

                              Working...
                              X